Missionæren

Jeg har for mange år siden læst noget salg og marketing, så jeg ved godt at SEX det sælger. Det kan man jo passende benytte i sine blogoverskrifter for at skabe lidt blikfang. Men desværre (hvis du nu troede det) handler dette indlæg ikke om lagengymnastik, som der jo er virkelig meget af, når man er en familie på fire, der sover i samme soveværelse..NOT.

Det var egentlig fordi, jeg har følt mig lidt som en slyngemissionær på det sidste. Jeg bærer Frida i viklen næsten hele tiden – alle lure om dagen er hos mig, og når vi skal ud har hun endnu ikke prøvet barnevognen, og det har jeg umiddelbart ikke tænkt kommer til at ske foreløbig. Al den babybæring gør mig ret mobil, og vi har været vidt omkring, Frida og jeg. Blandt andet til mor/baby reformer hos Energii, hvor jeg underviser (når jeg ikke er på barsel), og her har flere mødre kigget langt efter min baby, der sidder trygt på min mave, når vi går til og fra træning. Sidste gang var der én der tog mod til sig og spurgte til min vikle, og jeg kunne fornemme, at det var noget hun virkelig gerne selv ville. Jeg udbreder glædeligt min erfaring om det, så vi aftalte at jeg ville give hende en lille intro ugen efter. Der tog jeg så en ekstra vikle med, og det var en stor succes! Og idag skrev hun tilmed efter råd, da hun nu ville købe en fastvikle selv. Det gør mig glad, for det er både noget, der kan lette mange mødres udfordringer, for de fleste mødre har jo kun to hænder (måske nogen endda har færre!!), og det er bare så fedt at have hænderne fri, når man SAMTIDIG kan give sin baby al den fysiske kontakt, der er så god og livsvigtig for deres nervesystem.

Vi var afsted til mødregruppe for første gang idag. Det var en positiv oplevelse med nogle rigtig søde mødre og babyer, og det var en smule mere afslappet her ved første møde, end da jeg startede i mødregruppe med Louis. Der var vi alle førstegangsmødre og ret nervøse, men det blev heldigvis en kæmpe succes med tiden. Jeg var spændt på, om jeg mon var den eneste med en baby i vikle idag, og det var jeg. Men det kom også hurtigt frem, at flere gerne ville vikle deres babyer, især de mødre der havde nogle meget grædende børn. Da vi i denne mødregruppe alle har et barn i forvejen er der jo endnu mere behov for, at vi kan have hænderne fri til vores andet barn, så jeg håber at kunne hjælpe dem lidt igang med vikleriet. Indtil videre holdt jeg lige lidt lav profil med de moderne stofbleer og EC, for selvom jeg intet har imod at gøre tingene på en alternativ måde, så vil jeg heller ikke komme og virke som om, jeg har svaret på, hvordan man skal være mor. For det har jeg IKKE. Jeg gør bare det, der fungerer i vores familie, og så er jeg nok lidt nørdet med nogle ting. Og lidt stædig. Til tider inspirerer det andre til at prøve noget nyt, og jeg søger også rigtig meget inspiration fra andre mødre, fordi jeg synes det er spændende, og fordi det bare er så godt, når man hjælper hinanden med et godt råd.

Det er ikke unormalt, at mødre der bruger slynger og stofbleer kan være lidt missionerende, især på deres Instagramprofil. Det kommer jeg også til, men tit er det bare fordi jeg synes det ser så fint ud, hvis Frida sidder på min mave eller min ryg og tager sig en fredfyldt lur, og så kan jeg godt føle mig lidt som en superkvinde, hvis jeg lige får ordnet vasketøjet imens. Men jeg vil også være helt ærlig og sige, at dem der påstår at man kan PRÆCIS det samme med en baby i slyngen – de har altså ikke helt ret. Man kan fx ikke ligge på maven og lege at man sover, når ens søn lige præcis gerne vil have, at mor ligger på maven og leger. Man kan heller ikke kramme sin søn helt inde i sin favn, og man kan især ikke fange ens søn, der prøver at stikke af på sin løbecykel. Og en gang imellem sidder viklen bare ikke lige så godt, og den giver spændingshovedpine eller sidder for løst, så babyen falder helt sammen som en regnorm. Og nogle gange er man sgu også lidt øm i skuldrene, når baby har sovet fire lure i viklen på en dag, og man også har været nødt til at bære sin søn på 13 kilo på hoften, fordi hans små ben var trætte.

Alt ovenstående er oplevet på egen krop – men alligevel er og bliver jeg bare inkarneret slyngemor.

 

Hvis du ønsker noget professionel vejledning, kan jeg anbefale følgende links:

Slyngejordemoder

Slyngeskolen

På denne Facebookgruppe kan du købe alle slags ergonomiske bæreredskaber.

4 kommentarer til “Missionæren”

  1. Det er sejt! Jeg vil gerne prøve en dag, skønt det var lidtudfordrende (og meget herligt) at have Frida i bæreselen forleden 💞😍

    Liked by 1 person

Skriv en kommentar